Dette var mitt hemmelige vinterprosjekt

I januar meldte jeg meg på et testsøm-prosjekt, noe jeg aldri trodde jeg noen gang skulle gjøre.

Ingrid Bergtun og Ingrid vik Lysne skal denne sommeren gi ut sin første bok, og i den forbindelse søkte de etter testsyere.

Den gang – som nå – så anser jeg meg som forholdsvis fersk. Men i alle fall i januar hadde jeg ikke sydd så utrolig mange plagg, så dette var langt utenfor komfortsonen. Men hvorfor ikke – jeg meldte meg på – uten i det hele tatt tanke om at JEG skulle bli valgt ut. Men joda!

 

Det eneste jeg fikk tildelt var info om at jeg skulle sy en hettejakke med mansjetter, glidelås og lomme, og fikk utdelt et mønster. Ingen brukerveiledning eller forklaring hvordan det skulle gjøres.

Til min store skrekk og gru skulle jeg sy GLIDELÅS! Det hadde jeg aldri gjort før, men ei heller hette og lomme. Så utfordringen ble tatt med en bismak av anger.

Jeg fant frem en garndin jeg hadde kjøpt brukt, og gikk i gang med å sy – og feile. Men med et par forsøk på både det ene og det andre, så kan jeg nå endelig vise frem resultatet. Inntil nylig fikk ingen av oss testsyere lov til å vise frem hele plagg i sosiale medier, og jeg har derfor vært veldig tilbakeholden med å skrive noe om testsøm-prosjektet.

 

Lommen lagde jeg med fôr. Vanskelig å se på bildet, men på innsiden er det gult stoff, som tas igjen i hetten.

 

Glidelåsen var det jeg gruet meg mest til, men det var overraskende lett i forhold til hjva jeg trodde. Syns også resultatet ble overraskende bra til å være første gang.

På bildet kan du også skimte foret på lommen.

 

Slik ble ferdig resultat. Gardinen jeg brukte var ikke for tykk, slik at den legger seg pent ved bruk og ikke blir som et telt.

 

Stoffet syns jeg var dødskult, og passet perfekt til jakken.

 

.Frk Bartnes

Følg meg gjerne på Instagram: FrkBartnes

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg