Dette er å gå motstrøms

Hei, henger du fremdeles med?

takk for at du faktisk stikker innom, for denne bloggen har ligget brakk i ganske lang tid.

Siste postene mine var i oktober 2020. Da skrøt jeg av at bloggen var tilbake etter flere måneder i karantene. Sannheten er vel at blogg var der det hele “startet”, men sosiale medier som YouTube og Instagram tok mer og mer over.

Bloggen var min “redning” under lockdown våren 2020, som var en kjip tid for mange av oss. Bloggen ble et fint avbrekk i hverdagen, som gjorde det litt lysere. Og det var der mitt engasjement for søm-tutorials startet også.

 

Hvor har fokuset mitt vært?

Det siste året har jeg brukt mye tid på Instagram-kontoen min FrkBartnes.

Jeg har delt av min søm- og strikkehverdag, men også vært flinkere til å dele øyeblikksbilder av livet generelt.

Jeg har også brukt mye tid på å lage søm- og strikkveiledninger til YouTube-kanalen min FrkBartnes.

Hvis noen lurer… Det tar mye lengre tid å lage videoer enn hva man skulle tro.

 

Denne videoen tok sikkert et par timer å lage. Det skal filmes – sys – redigeres og etterbehandles.

 

Da BUJO kom inn i livet mitt

I fjor høst oppdaget jeg en ny hobby som jeg bare digger over alt på jord – Bullet Journal eller BUJO som det går som blant “kjennere”. Kanskje har du ikke hørt om det? Kanskje er du dilla du også, eller kanskje du ikke syns fysisk bok er noe for deg. Alle svar er like velkomne, for jeg var akkurat der du er uansett hvor det er. Altså – jeg som er så glad i sosiale medier, digitale flater og app. Hvorfor skulle jeg digge en fysisk bok. Ikke kan jeg tegne, ikke kan jeg skrive skikkelig fint. Men jeg liker å være kreativ.

Slik ble også min egen BUJO-konto BujoNorway på Instagram opprettet for 2 måneder siden.

 

Jeg syns alt kreativt er kjempespennende, og særlig noe fysisk. Så jeg gjorde noen forsøk i fjor høst, som ikke ble så vellykket. Men nå har jeg startet året med blanke ark og tegnestifter, og syns det er veldig spennende.

 

Å gå tilbake til blogg nå er vel å gå motstrøms når sosiale medier som tiktok og instagram er der “alle” er.

Legg gjerne igjen en kommentar hvis stemningen er der for blogg

 

– Frk Bartnes –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg