Livet på hjemmekontoret er en saga blått

Overgangen var litt brå

Jeg var forberedt på at denne dagen kom litt bråere på enn «ønsket», som sist gang. Det er rart med det, men når man blir vant til hjemmekontor på fulltid i 1,5 måned så er overgangen ganske «brå» når det er tilbake til kontoret 100 % over natta. Mennesker er jo vanedyr og tilpasser seg nye rutiner og omgivelser, så jeg  tror mange av de som har vært på hjemmekontor fra midten av desember kan ha vegring med å gå tilbake til et kontorliv over natta.

Fint å start kontorlivet igjen med kun 1,5 dag på kontoret denne uka.

 

Systundene i lunsjene er også en saga blått nå. Det var ganske så digg!

 

Hva blir mitt nye togprosjekt?

Da er det på tide finne et nytt enkelt tog-prosjekt. Jeg liker å ha et prosjekt som ikke er for avansert til å ha på kollektiven til og fra jobb. På buss og tog er det sjelden lett å holde styr på flere garnnøster og vanskelig mønster, i alle alle fall for meg som har kort tid på toget.

Kanskje finner jeg noen gode prosjekt i løpet av helga.

 

Endelig en sykveld igjen

I går kveld fikk jeg sydd ferdig ullteppejakka. Den har ligget en stund halvferdig i påvente på at jeg skulle kjøpe glidelås. Jeg har imidlertid valgt å droppe glidelåsen, rett og slett for å få den ferdig. Jeg har testet en lukking med kun belte.

Jeg har oppdaget to svakheter med dette etter første test til kontoret i dag. Jeg har ikke hatt tid til å lage hemper til å henge beltet i, så når jeg tar det av faller det helt av jakken. I tillegg så vil mangel av annen lukking gjøre at den ikke er særlig «varm» i front, da jakken spriker mellom venstre og høyre forstykket.

Men beltet i seg selv ble jeg veldig fornøyd med.

 

Nå er jeg klar for helg og OL.

Ønsker alle en fin helg!

 

– Frk Bartnes –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg