Dagens sytips – maskefangernål

Tidligere brukte jeg synål når jeg skulle feste overlocktråden. Det tok irriterende lang tid. Men så oppdaget jeg maskefangernåla. Det fins forskjellige utgaver av denne, men prinsippet er det samme.

 

Tre først nåla igjennom siste del overlocksømmen på stoffet, fest tråden, og dra nåla tilbake igjen.

 

De har en “hake” på tuppen, som gjør det lett å tvinner tråden rundt. Min nål har også en hake som kan lukkes igjen, for at tråden skal sitte bedre.

 

.FrkBartnes

Følg meg gjerne på Instagram FrkBartnes

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg