Mitt hittil største syprosjekt

Helt fra mitt første stoffkjøp har jeg lurt på hva jeg skal gjøre med lappen, som følger med stoff fra mange av de største stoffbutikkene. Den inneholder ofte nytting informasjon om navn, på stoffet lengden på stoffet og vaskeanbefaling for stoffet, men også hvor mye man har betalt for det. Men ofte kommer lappene bort i kaoset på syrommet. Jeg har så langt tatt vare på de lappene jeg kan, og latt de ligge sammen med stoffet – i tilfelle jeg har bruk for den…

Senest denne uka så var jeg innom min lokale stoffbutikk, og fant et “perfekt” stoff i en restehaug. Men jeg ble veldig usikker på hvor mye jeg faktisk trenger til det tenkte prosjektet.

I etterkant av handleturen funderte jeg på hvordan jeg kan finne en god løsning på dette ti lsenere. Jeg bruker følgerne mine på Instagram flittig når jeg trenger inspo, og jeg fikk tips om Airtable. Enten kan man laste ned appen eller laste ned program til pc / mac.

Skjermdump fra appen

Her kan du sette opp selv hvordan felter du ønsker.

 

Jeg har valgt følgende felter for hvert stoff:

  • Navn (Hva heter stoffet ut fra lappen – greit Då vite hvis du skal ha mer)
  • Type stoff (Jersey, ribb osv)
  • Pris (Interessant å følge med)
  • Lengde (greiit å vite til senere prosjekt)
  • Restestoff (jeg digger restestoff, så syns det er gøy å se hva jeg har kjøpt på salg)
  • Bilde av stoffet
  • Bilde av lappen
  • Vaskeanvisning
  • Tiltenkt prosjekt
  • Bilde av prosjekt jeg har benyttet stoffet
  • Forhandler (kan legge inn nettadresse)
  • Dato – når det er kjøpt

 

Her kan du laste opp bilder, og velge egne kategorier

I tillegg har jeg ordnet egne faner for de ulike stoffene, slik at det er lettere å finne det du leter etter.

 

Du kan koble programmet / appen til instagram, dropbox, google drive og pc / mobil, slik at du kan laste opp bilder fra stedene du har de lagret.

Nå kan jeg enten stå på butikken og sjekke hva jeg har av stoff hjemme, logge meg på appen for å hente inspo til mitt neste prosjekt eller sjekke hva jeg har i skapet.

Det tok meg litt tid å få lagt inn alle stoffene mine, men heretter legger jeg inn de fortløpende som jeg kjøper stoff.

 

.FrkBartnes

Følg meg gjerne på Instagram: FrkBartnes

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg