Syrom på budsjett

Etter 3 dagers jobbing med syrommet ble det endelig ferdig. Ganske stor endring på hele rommet, men tror det ble til det bedre.

 

Sybordet

           

Dette er bilder før (venstre) og etter (høyre).

 

Det nye sybordet er det gamle pc-bordet mitt. Det er både lengre og bredere enn det jeg hadde, som skal gi meg mer alburom når jeg syr.

 

Jeg måtte derfor kjøpe meg nytt pc-bord, og endte opp med et gaming bord. Bordet ble kjøpt brukt på finn.no til kr 600. Godt fornøyd med dette kjøpet . 😊

I tillegg fikk jeg solgt det gamle sybordet til kr 200, så her gikk jeg i pluss 😁

 

Stoffskapet

         

 

Det gamle stoffskapet mitt (høyre) ble byttet ut med åpen hylle. Det er en Billy bokhylle fra Ikea, som akkurat fikk plass mellom veggen og sybordet.

For meg vil åpen stoffhylle gi inspirasjon til å sy, når jeg ser de utrolig fine stoffene som ligger på vent. Så får jeg heller se bort fra at det er en liten støvsamler 😉

Hylla kjøpte jeg brukt på finn.no til kr 150, mens det gamle skapet ble solgt for kr 1400.  😉😉😉😉

 

I tillegg solgte jeg Kallax-hylla jeg jeg hadde til kr 400, så totalt har jeg gått mye i pluss på disse endringene. 😉

 

Syrom på budsjett

Jeg ser det er mange som har store syrom, med masse plass på dedikerte syrom. Jeg har laget meg et lite syhjørne på kontoret / gjesterommet, og veldig glad for at jeg har den muligheten. I tillegg er også målet at jeg skal finne løsninger på syrommet som både er praktiske, men også budsjettvennlige. Da må jeg kanskje inngå noen kompromiss med meg selv på noen løsninger, men heller oppgradere litt etter hvert (og ikke ta alt på en gang).

 

Målet for endringen på syrommet:

  • Mer ryddig syrom
  • Ikke gå i minus på kontoen

 

Her er listen min over kostnadene og hvordan det endte.

 

Kjøp:

  • Stoffhylle kr 150
  • Nytt pc-bord kr 600

 

Salg:

  • Stoffskap bestå kr 1400
  • Kallax kr 400

Sum: + kr 1 050

 

Jeg har kanskje planer om et par småinnkjøp, men uansett vil ikke dette gjør det store innhogget på lommeboka.

 

Jeg bruker bruktmarkedet på finn.no og ulike facebook-grupper for kjøp og salg flere ganger i uka. Det er så mye bra og lite brukt man kan gjøre av bruke møbler og nips. I tillegg forsøker jeg å selge de tingene jeg ikke trenger, slik at det skal være økonomisk forsvarlig de (og stadige) endringene jeg gjør. Jeg har opprettet meg en egen konto i banken min, hvor jeg overfører penger når jeg enten kjøper eller selger noe. Da har jeg langt bedre oversikt og ikke minst god samvittighet når jeg neste gang skal gjøre et innkjøp av noe nytt til syrommet eller gå amok på stoffbutikken for den saks skyld.

 

Nye planer for syrommet

Neste planen for syrommet er å male det igjen. Jeg har i dag fargen warm blush. Personlig syns jeg den ble litt for brun for syrommet, i tillegg blir det litt mørkt her på kvelds og vintertid for å sy. Planen er å male opp alle veggene hvit, men kanskje ha en kontrastvegg trolig i en lysere grønn- eller blåtone.

 

 

.Frk Bartnes

Følg meg gjerne på Instagram: Frkbartnes

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg