Mitt første turprosjekt

Nå har det vært lite sying de siste ukene. Jeg har prioritert hage og veranda hver dag det har vært pent vær eller litt oppholds. I dag var det regn og hagl her, så da var det godt å finne frem et syprosjekt igjen.

Endelig ble det tid til litt #egosøm og første turprosjektet jeg syr til meg selv.. Jeg har sett meg lei på plastposer som går rett i plastsøpla etter man har vært på tur, som har vært brukt til enten skittentøy eller sko.

 

For et par uker siden fant jeg et billig bomullsstoff til en billig penge, som jeg tenkte kunne bli en en grei å praktisk skittentøyspose. (Du kan lese hva mer jeg fant HER.) Jeg valgte et bomullstoff, fordi det er slitesterkt og kan vaskes sammen med vasken.

I tillegg syntes jeg det var greit med litt mørke farger, slik at det ikke blir så misfarget av f.eks. skitne turklær.

 

Begge sidene av stoffet har jarekant, så de trenger jeg ikke å kaste over. Øverste råkant overlocker jeg, men du kan også bruke sikksakk på vanlig symaskin.

 

Jeg skal ha lukking med snøre, og syr derfor løpegang. Jeg bretter ned 3 cm og nåler fast.

 

Syr med rettsøm 2,5 cm nedenfor kanten. Pass på at du syr gjennom begge stoffene hele veien.

 

Da skal posen sys sammen. Stoffet legges dobbelt rett mot rett. Nål fast langs nederste kant, og sy med overlock eller sikksakk på vanlig symaskin.

 

Nål langs den åpne siden.

 

Sy langs hele kanten, men start nedenfor løpegangen.

 

Sett en sikkerhetsnål i enden av snøret, og tre det gjennom løpegangen.

 

Da var skittentøysposen klar for helgas tur.

 

 

.Frkbartnes

Følg meg gjerne på instagram: Frkbartnes

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg