Forrige ukes stoffshopping og restestrikk

Før helga fikk jeg kjøpt flere restestoff, og ble veldig fornøyd med det jeg fant.

 

Dette stoffet er et bomullsstoff, som jeg tenkte å sy skittentøyspose av. Jeg er lei av å bruke plastposer til skittentøyet. Rett og slett fordi det blir ekstra plastsøppel i etterkant. Jeg bruker helt andre søppelposer, så jeg får ikke brukt de til dette formålet heller.

Men jeg tenkte å sy en veldig enkel skittentøyspose, som jeg kan vaske sammen med håndduker og sengeklær i etterkant. Jeg syntes det var en fordel at stoffet var mørkt, slik at skitne turklær eller lignende ikke gjør at posen blir så skitten at den ikke blir ren igjen.

 

I tillegg fant jeg disse to stoffbitene i bomull. Ingen konkrete planer for disse, men mønsteret var så fint at disse kan jeg bruke til masse forskjellige småprosjekt.

 

Det største kuppet var kanskje dette stoffet. Det er strikket jacquard, som jeg ikke har sydd i før. Kanskje en genser eller skjørt hadde vært kult. Må fundere litt på hva som blir finest som skjørtlinning og evt hvilket gensermønster jeg skal bruke. Med så mange kalde dager uansett årstid i Trøndelag, så kan denne helt sikkert brukes hele året rundt.

I tillegg fant jeg en god bit sort jersey, som alltid er greit å ha til ermer.

 

Jeg skal oppdatere mitt geniale system med nykjøpene. Jeg fikk nok en gang bruk for Airtable da jeg var på butikken, som stoppet meg fra å kjøpe flere andre stoff, fordi jeg fikk sjekket om jeg hadde noe stoff hjemme som kunne være en god match.

 

I helga fikk jeg endelig begynt på #weknit #restejakke jeg har tenkt på siden før jul.

Jeg er fremdeles litt usikker på fargekombinasjonene. Jeg bruker kun restegarn fra 3 gensre jeg har strikket, hvorav 2 jeg har rekket opp igjen etter de ble for store. Men den er i alle fall sommerlig, og det er jo fint tenker jeg. Blir spennende å se hvordan den blir etter hvert.

 

View this post on Instagram

#weknit #restegarnjakke på pinnen 🧶

A post shared by Frøken Bartnes (@frkbartnes) on

Nå har en ny uke begynt, og i morgen står hagen min for tur. Jeg skal prioritere uteområdet mitt litt fremover nå, slik at jeg får gjort i stand både hage og veranda. Jeg har den siste uken brukt utrolig mye tid på surfing og sosiale medier for finne de beste løsningen for min hage og veranda.

 

.Frkbartnes

Følg meg gjerne på Instagram: Frkbartnes

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg