Fra snøring til glidelås på 1-2-3

Etter litt testing av skittentøysposen jeg sydde i går, så syns jeg snøringen ble for tungvindt. Åpningen på posen er såpass stor at det blir mer jobb enn forventet å snøre den sammen. I tillegg var snøringen litt for lite “glatt” til at lukkingen gikk smidig.

Lukking med glidelås tror jeg ville være mer praktisk, selv om jeg liker formen på pose med snøring bedre. Målet var å gjøre om lukkingen uten å klippe opp posen og starte på nytt.

 

Først fjernet jeg snøringen. Legg glidelåsen inntil posen slik den vil være når den er ferdig sydd på.

 

Åpne glidelåsen helt.

 

Legg den ene glidelåsen over på stoffet. Da vil den ligge rett mot rett. Altså baksiden av glidelåsen vil peke opp. Nål fast og sy med glidelåsfot.

Gjør tilsvarende på den andre glidelåsdelen.

 

Jeg sydde også en stikling på rettsiden rett på stoffet 1-2 mm fra glidelåsen.

Blir spennende å se hvordan denne lukkingen fungerer.

 

Jeg har tidligere laget en mer grundig tutorial på sy glidelås.

 

.FrkBartnes

Følg meg gjerne på instagram: Frkbartnes

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg